zondag 29 maart 2009

Sakura Soufflé


De Soufflé is in 10 kleuren verkrijgbaar. Het zijn allemaal pasteltinten maar die zijn wel dekkend (opaque). De Soufflé is een leuke pen met veel mogelijkheden. Je kunt er mee op heel veel materialen werken: papier; karton; foto; sheet en metaalplaat zijn de belangrijkste voor scrappers. Als je er mee werkt, kun je het beste langzaam schrijven; tekenen of inkleuren. De Soufflé heeft een lange droogtijd nodig. Geduld is dus geboden! Als je tekent, zie je de kleur amper; bij het drogen wordt deze steeds meer zichtbaar. Als het werk droog is, kun je het voelen. Het ligt er als het ware bovenop. Vandaar dat men het ook wel over een 3D effect heeft.

2 opmerkingen:

Jacqueline zei

Wat leuk dat je dit op je blog zet. Ik zal er van de week eens goed voor gaan zitten, want ik zie soms door de bomen het bos niet meer.

margret zei

Tja, dit zijn dus zo ongeveer de enige pennen die ik gebruik, maar ik ben heel blij met je stukjes. Ga ik misschien nog eens meer pennen kopen / gebruiken, meestal weet ik niet goed wat de (on)mogelijkheden van een pen zijn.
Nogmaals mijn dank dus ;)