vrijdag 22 februari 2013

Moeder en kind

De bladzijden heb ik behandeld met gesso en daarna met misten en pentel color brush. 
Tape aan de zijkanten. Het gedichtje is van mijzelf.


Moeder en kind

De eerste pasjes veilig aan jouw hand,
stapt het binnen in 'grote-mensen-land'.
Met vallen en opstaan leert 't zich te helpen.
Soms ben je nodig om het bloeden te stelpen.
De stáppen zet het zelf, steeds verder van huis.
Ook al denk jij vaak: "dit is niet pluis!"
Ieder kind zoekt zijn eigen weg.
Met daarop geluk en soms ook pech.
Dan vindt het bij jou een luisterend oor.
Want... daar ben je moeder voor.

11 opmerkingen:

Je@net zei

Wat mooi gedaan, Anneke, zowel de pagina als het gedicht!

Jann-will zei

Oh wat lief,

Groetjes Wilma

* Daniëlle * zei

Wat mooi, bijzonder gedicht ook. En heel toepasselijk voor mij. Gisteren uitgebreid met mijn jongste zoon gesproken, die het nu bij zijn vader (ook) niet makkelijk heeft. Ik word er verdrietig van dat ik hem zo verdrietig zie. Maar kan hem helaas niet helpen, alleen naar hem luisteren.

Top 2000 2019 zei

Mooie pagina's en een prachtig gedicht.
Groetjes Yvonne.

Unknown zei

Wat een mooie pagina,en een geweldig gedicht.Groetjes

Unknown zei

Mooi om te zien, ik kan niet zo uit de voeten met mixmedia, maar kan erg genieten van het moois dat andere maken.

bmartes zei

Wat prachtig!! Zo'n mooi gedicht en die kleuren!! De rechterkant heb je zo mooi gedaan met die 'stralen'. Echt petje af!
Liefs,
Arja

Anoniem zei

Mooi totaalplaatje van silhouette, kleuren, washi tape en gedicht !!

Else-Marie Post zei

Leuk dat je dat gedicht zelf hebt gemaakt! Verder zijn de pagina's ook mooi ~Liefs Else-Marie~

Marielle zei

Erg mooi weer... Een echte Anneke!!!

scrapdictive zei

Ontzettend lief!